Friday, June 14, 2013

Navy Dots!


Yesterday was time to reboot and recharge batteries at my favorite, super peaceful, beach. But today is back to work! I never was very much into navy style or color combination but I have to say that with the right patterns and not going over the top with stripes and anchors it can work really well. So I chose  this polka dot shirt and went of pattern with this grey strappy shoes. I really like to wear blazers - as you may have notice - because not only do they give a more put together look to the outfit but also, they really do so much for your silhouette. Of course that it has to be well tailored and the right fit for your body type.

Hope you like it!! Of I go for my business lunch... Xoxo, RCM.



Ayer fue el día para reiniciar el sistema y recargar en mi playa favorita, super tranquila y pacífica. Pero ahora toca volver al trabajo! Nunca he sido mucho de estilos marino o su combinación de colores característicos, pero en realidad, con ciertas normas y no exagerar en las rayas y el ancla, puede funcionar muy bien. Elegí esta camisa de lunares y corte el look navy con estos zapatos gris. Me gusta usar blazers - como te habrás dado cuenta - no sólo porque crean outfits más sofisticados, sino también porque se hacen mucho por nuestra silueta. Por supuesto, esto tiene que ser bien hecho y el modelo adecuado para cada tipo de cuerpo.

Espero que os guste! Y ahora para la comida y encontro de trabajo... Besazos, RCM.




Ontem foi dia de reiniciar e recarregar as baterias na minha praia favorita, super calma e tranquila. Mas hoje toca a voltar ao trabalho! Eu nunca fui muito de estilos navy ou da sua característica combinação de cores mas na verdade, com os padrões certos e não exagerando nas riscas e âncora, pode funcionar muito bem. Eu escolhi esta camisa às bolinhas e cortei o look navy com estes sapatos cinzentos. Eu gosto muito de usar blazers - como já devem ter notado - não só porque criam outfits mais sofisticados mas também porque fazem muito pela nossa silhueta. É claro que para isto têm que ser bem feitos e do modelo adequado a cada tipo de corpo.

Espero que gostem! Eu já estou de saída para o meu almoço de negócios... Beijocas, RCM.





Blazer H&M
Pants Stradivarius
Bag and Necklace Zara
Sunglasses MIU MIU at André Ópticas