Saturday, July 6, 2013

Lemon Ice-cream!



It's been so hot around here! Yesterday the forecast was 42ºC (about 108ºF, if I'm not mistaken!). And before you go check my profile to make sure, no I'm not living in Morocco, I'm in Portugal right now! I went out at the end of day for an Ice-cream and almost couldn't finish it because it was so hot it started to melt right away, and this was at about 7pm, give or take a bit. So you see, these days we just want to keep ourselves fresh! I wasn't even planning on photographing the outfit but then, I chose a lemon Ice-cream and I thought, how cool, I looked a bit like that Ice-cream, ahahahahaha!!! This is a light, cotton skirt, that I decided to pair with an equally light and equally yellow t-shirt. This t-shirt I bought last week at Zara, it was on sales and I really thought the shoulder cuts where super cool and made it an entire different t-shirt, yet so simple. I paired it up with some colorful accessories and my super old wedge leather sandals and I went for Ice-cream. And to think that for so many years I didn't wear yellow because I didn't like to see my self in it!!... What about you? Could you yellow-Color block?

Hope you like it :) Let me know. Xoxo!


Hace tanto calor aquí! Ayer el pronóstico era de 42 º C (aproximadamente 108 º F, si no me equivoco!). Y antes de ir a ver a mi perfil para asegurarse de que yo no estoy viviendo en Marruecos,  te digo ya que no, que estoy en Portugal! Salí al final del día para un helado y casi no pude terminarlo porque era tan caliente que comenzó a derretirse inmediatamente, y esto fue a las 7 de la tarde, más o menos. Como pueden ver, en estos días sólo queremos mantenernos frescos! Ni siquiera estaba pensando en fotografiar la ropa, pero luego, elegí un helado de limón y pensé, qué guay, me parezco un poco como que Ice-cream, yayayaya! Esta es una falda de algodón ligera, que me decidí a combinar con un t-shirt igualmente ligera y amarilla. Esta camiseta que compré la semana pasada en Zara, que estaba en venta y yo realmente pensaba que los recortes en los hombros son super cool y la convirtió en una camiseta totalmente diferente, sin embargo, tan simple. La empareje con algunos accesorios de colores y mis viejas sandalias de cuña, en cuero y fuimos a comer un helado. Y pensar que durante tantos años no llevaba amarillo porque no me gustaba verme en ello! ... ¿Y vosotras? Se ponían uno traje amarillo total?

Espero que os guste :) Besazos!!


Tem estado cá tanto calor! Ontem a previsão era de 42ºC e não se enganaram. E antes que se perguntem se me terei mudado para Marrocos, não, continuo em Portugal embora se esteja a parecer um bocadinho com o deserto!! Eu sai para comer um gelado ao final da tarde e quase não conseguia termina-lo e isto por volta das 19h. Por isso, como bem sabem, nestes dias o que queremos é manter-nos frescos! Nem estava a planear fotografar esta roupa mas depois apeteceu-me um Corneto de limão e pensei, que engraçado, hoje pareço-me um pouco com este gelado, ahahaha!!!! Esta é uma saia leve de algodão que decidi combinar com uma camisola igualmente leve. Trata-se de uma t-shirt que comprei a semana passada na Zara, já em promoção e que achei que estes recortes nos ombros não só eram muito giros como lhe davam um ar totalmente diferente ao mesmo tempo que mantém a simplicidade de uma t-shirt. Conjuguei tudo com uns acessórios coloridos e as minhas sandálias de cunha, em pele, já muito velhinhas mas que são leves como uma pena e lá fui eu comer o meu gelado. E pensar que durante tantos anos eu não gostava de amarelo, achava que não me ficava nada bem à cor!... E vocês, eram capazes de usar um look integral amarelo?

Espero que tenham gostado ;) Beijocas




T-Shirt Zara
Watch Swatch
Sunnies DKNY
Shorter necklace Bijulandia AF
Leather bracelet My World Of Rags
Satchel Bag Stella Rittwagen at Fusion by RV